fredag 10. mai 2013

Nå er jaggu pæretreet beskåret også!

I dag jobbet jeg frem til lunsj, så dro jeg opp till kolonihagen og beskar pæretreet. Så nå er alt på listen over alt jeg ønsket å gjøre under denne uken gjennomført! Jeg er ganske fornøyd med meg selv, kan jeg si.

Jeg ka også merke til att mosefjerneren som jeg strødde på for to dager siden allerede har begynt å virke. Nesten all mose i plenen hadde begynt å bli brun. Dog er det et problem at det er så vanskelig å strø den jevnt med hånden, så det er her og der noen øyer med mose som jeg ikke har lyckets ta. Men jeg tenkte kaste på Plenrens granulat om noen uker, og den tar jo både ugress og mose. Når det er mye mose i plenen som så behøves det ofte fler behandlingen, og mye mose man man trygt si at vi har. I visse områder i alle fall.

Jeg passet også på å vaske litt innendørs. Av en eller annen årsak så har det alltid lav prioritet når våren kommer.

Ganske så grått i dag, så bildene blir nokså triste. Utrolig hva sol og blå himmer gjør for bilder.


 
Neste uke blir antagelig overtid på jobben hver dag for min del, og vi kommer ikke ha mulighet til å gjøre så mye hagearbeid. Så kommer 17 mai-helgen, og som det ser ut så blir det bare regn da. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar