onsdag 8. mai 2013

Beskåret hekker og busker, fyldt på jord og vasket musebæsj

I dag var det meldt regn fra ca kl 16 og jeg gikk fra jobb kl 11 for å rekke å få unna litt ting i hagen før regnet.

Jeg fyldte på jord i blomsterbedene, seks sekker, og klipte ned ripsbuskene. Vi har fem ripsbusker av modellen større, dvs ca en meter høye. Riktig gamle er de også, jeg vet ikke hvor gamle, men man ser det på dem. Og de gir masse bær. Til saken hører at ingen av oss er særlig glad i verken rips eller solbær, så våre venenr får hvert år komme og plukke. Og da blir vi populære. Dog kjøpe vi en stikkelsbærsbuske i fjor; det skal bli spennende å se hordan det går for den.

Når det begynte å regne, ganske nøyaktig kl 16 (yr.no er nesten alltid til å stole på), så gikk jeg inn og begynte å støvsuge musebæsj. Da jeg åpnet vaskeskapet på kjøkkenet viste det seg at det er der de har bodd, dvs at de harspist hul på alle plastposer og laget bo av kluter; både engangskluter, gulvkluter og oppvaskkluter. Alt var bare å kaste. Problemet er at varmtvannstanken gikk i stykker mot slutten av fjoråret og vi venter på at snekkern vi pleier bruke skal montere en ny. Dessverre ganske vanskelig å vaske uten varmtvann, så det gikk med både en og to pakker engangskluter.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar